Oldalsáv

III. Szállítási információk, díjak

A Vevő a nonstopbutor.hu webáruházban rendelt termékeket átveheti:

  • személyes átvétel a B&A Trade Kft telephelyén
  • megrendelőn megjelölt szállítási címen, házhoz szállítás
  • megrendelőn megjelölt szállítási címen, házba szállítás és összeszerelés

 

A pontos szállítási díjakat a termék kosárba helyezése után láthatja. Díjszabást lásd a Díjtáblázatban.

Termékeink házhoz szállítása Magyarország határán belül bármelyik településére lehetséges. A szállítási díjak termékekre (db) vonatkoznak és nem km vagy helység alapúak. Egy bizonyos termék szállítási ára Magyarország minden településére egységes áron van számolva, zárt gépi rendszerben, automatikusan. Minden egyes terméknek külön szállítási díja van, függetlenül attól, hogy egy címre kérik. Vannak szállítási kedvezmények, amelyeket szintén a rendszer számol. A szállítási cím megadásakor az irányítószám alapján a rendszer felismeri a települést, de csak magyarországi irányítószámokat tud kezelni. Országhatáron túlra nem szállítunk.

 

A helyszínre szállított bútorokat kizárólag 16. életévét betöltött személy veheti át. Ha nincs jelen felnőtt, cselekvőképes személy, aki képes és jogosult a szállításkor átadott dokumentumokat aláírni, a termék visszaszállításra kerül.

A webáruházunkból történő vásárlás során elkészített számlán, a termék bruttó vételára, a hozzá kapcsolódó esetleges felárak és szállítási díj szerepelnek. A termék átvétele során Vevő köteles a számát ellenőrizni. Meg kell vizsgálni, hogy a számlán feltüntetett terméket kapta, azzal a szállítási móddal, amelyet választott és megfizetett. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és a visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számla egyben a garancia érvényesítésének alapja.

Vevő köteles a csomagot kézbesítéskor a szállító előtt figyelmesen és részletesen megvizsgálni. Bármilyen, a terméken észlelt sérülés, hiba vagy hiányosság esetén jegyzőkönyv felvétele szükséges. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni. Szállítás során csak a Nonstop bútor munkatársaival, DPD vagy a Magyar Posta MPL futárszolgálat kollégáival találkozhat.

 

Cégünk nem végez áruszállítást olyan helyekre, amelyek veszélyeztetik munkavállalóink testi épségét, illetve a cég eszközeinek épségét. 

  • Katasztrófa sújtotta helyekre, ahol a közúti szállítás nem végezhető el biztonságosan.
    Például: árvíz, belvíz, erdőtűz, földrengés, földcsuszamlás, hegyomlás, viharkár.
  • Közúton nem megközelíthető helyekre. 
    Például: teherautó számára nem járható keskeny, meredek hegyi útszakaszon, illetve olyan földúton, laza murvás talajon, amelyen elakadhat, elsüllyedhet, felborulhat.

 

Cégünk tiltja munkavállalói számára olyan helyeken áruszállítás teljesítését, amelyek testi épségüket veszélyeztetik.

Tekintettel arra, hogy az esetleges veszélyes helyzetek kizárólag szállításkor az adott helyszínen tapasztalhatók meg, így a lenti okok miatt meghiúsult teljesítés vonatkozásában utólagos reklamációt Vevőtől nem fogadunk el.

A lent felsorolt helyzetek, esetek fennállásakor nem teljesíthető a kézbesítés:

  • A vevő a helyszínen olyan szolgáltatást kér, amely balesetveszélyes.
    Például erkélyen keresztül kell felhúzni az árut, szűk, alacsony térben, csigalépcsőn kell le vagy feljuttatni az árut.
  • Építési területen, ahol nincs befejezve az épület, ezáltal nem biztonságos az áruszállítás útja.
    Például nincs korlát a lépcső le vagy feljárón, nem rögzítettek a lépcsőlapok, szabadon álló vezetékek vannak, felállványozott az épület, építési törmeléken keresztül vezet az út egy része. 
  • Az időjárási körülmények miatt veszélyes helyszín.
    Például lefagyott lépcső, sáros, csúszós udvar, olyan hó vagy jégréteg, amely a közlekedést megnehezíti, lehetetlenné teszi.
  • A vevő veszélyes állatokat tart szabadon, melyek munkavégzés közben kárt tehetnek a munkavállalóban.
    Például szabadon tartott harapós kutya.
  • A vevő fenyegetően lép fel, esetleg ittas, agresszív. Csoportba verődő személyek inzultálják a szállítót munkavégzés közben.
  • Megvilágítás nélküli, sötét, romos, omlásveszélyes épületbe kéri a vevő a szállítást.
  • Olyan helyiségbe kell a terméket elhelyezni, ahol a belmagasság nem éri el a 190 cm-t, illetve alapterülete kisebb, mint 6 négyzetméter.
  • Kizárólag 16 év alatti személyek vannak jelen az áru átadásánál. Kiskorú, cselekvőképtelen személyek akarják aláírni a szállítás igazolásra szolgáló dokumentumot.

 

III.1.a.   Szállítási kedvezmények

Két, illetve három bútor vásárlása esetén, melyeket azonos szállítási címre kér a Vevő, a szállítási díjra kedvezményt biztosítunk. Mértékét lásd Díjtáblázat.

A szállítási kedvezményt a rendszer automatikusan számolja.

 

Négy vagy több bútor vásárlása esetén, telefonon kérjen egyedi szállítási ajánlatot.

A számla kiállítása után az egyedi szállítási kedvezmény már nem érvényesíthető. Ez egy adható és kapható kedvezmény, nem jár automatikusan.

III.1.b.  További szállítási kedvezményeink a Nyíregyházán és szűk vonzáskörzetében élők részére

A termékek gyártási helye Nyíregyháza, így a Nyíregyházára történő szállítás esetén a szállítási díjból kedvezményt biztosítunk. Több termék vásárlása esetén a nyíregyháziaknak is érvényes a rendszer által biztosított további szállítási kedvezmény, a megadott feltételek mellett.

A szállítási kedvezményt csak azok a nyíregyháza és környékbeli vásárlók tudják igénybe venni, akik az alábbi irányítószámok valamelyikére kérik a szállítást.

Irányítószámok: 4400, 4405, 4431, 4432, 4433, 4481, 4551, 4246

 

III.2. Házig szállítás, házba szállítás és összeszerelés

 

Házig szállítás

A számlán meghatározott „Házhozszállítás” tartalmazza a termék házig szállítását, amennyiben a parkolási lehetőség teherautó számára biztosított és a távolság a parkolási lehetőség és a telek/ház/lépcsőház/lakás bejárata között nem több 15 méternél. Illetve a szintemelkedés nem több 5%-nál (pl. hegyoldalban lévő ingatlanok). Amennyiben a meghatározott paraméterektől eltér (több, vagy nagyobb) akkor a házhoz szállítás szolgáltatás plusz felár ellenében vehető igénybe.

Házig szállítás esetén a terméket a családi ház kapuig, vagy a társasház (háztömb és nem a lakás!) bejárati ajtóig szállítjuk.

 

Házba szállítás

A számlán meghatározott „Házba szállítás” tartalmazza a termék házba való bevitelét, a lent részletesen ismertetett paraméterek mellett. Amennyiben a meghatározott paraméterektől eltér (több, vagy nagyobb) akkor a szolgáltatás plusz felár ellenében vehető igénybe.

Családi ház esetén, a parkolás teherautó számára biztosított a ház kapujától nem messzebb, mint 15 méter, és a telek bejárata a ház bejárati ajtajától nincs messzebb, mint 15 méter. Illetve a szintemelkedés nem több 5%-nál (pl. hegyoldalban lévő ingatlanok).

Társasházi ingatlanok esetében a parkolás teherautó számára biztosított a háztömb bejáratától nem messzebb, mint 15 méter, és a lakás bejárata a háztömb bejárati ajtajától nincs messzebb, mint 15 méter. Illetve a szintemelkedés 0, azaz földszinten van. Emeletenként plusz díj fizetendő.

A fent leírt paraméterek jelentik a „normál” megközelítési lehetőséget.

Egyéb szállítás információk

A szállító számára fontos információkat, rendelés után a megjegyzés rovatban kérjük feltüntetni!

Plusz felár mértékének maximuma, a mindenkori szállítási díj 50%-a lehet.

Vevő köteles a teherautó számára nem „normál megközelítési lehetőséget” előre jelezni a szállítási címen, vagy a közvetlenül oda vezető úton. Ilyen például:

  • Magasságkorlátozás / alagút
  • Földút, laza kavicsos útszakasz
  • Ártéri nyaralóövezet
  • Szűk, egyirányú, zsákutca, melyben nem lehet megfordulni, vagy behajtani
  • Jelentős szintkülönbség (hegyoldalban lévő ingatlan)
  • Sétáló utca, járművel nem lehet behajtani
  • Behajtási engedély szükséges

 

Házba szállítás esetén Vevő köteles a bútor fogadására kijelölt helyiséget szabaddá tenni, valamint az odavezető folyosót, lépcsőházat már előre akadálymentesíteni.

A szállítók kizárólag akkor viszik a terméket a megadott helyszínre lakáson belül, ha az oda vezető út minden részén van elegendő hely a biztonságos áruszállításra. A szállítók nem helyeznek át más berendezési tárgyat, illetve nem bontanak le rögzített elemeket. (Például nem szerelnek le lépcsőkorlátot.)

Amennyiben a szállítóknak szűk folyosókon és a gangon mindenféle használati tárgyat kerülgetni kell, valamint a szembejövő gyalogos forgalom miatt többször meg kell állni, mert nem férnek el, ezáltal a szállítás több időt vesz igénybe az előre meghatározottnál, utólagosan is fenntartjuk a jogot plusz felár kiszámlázására. 

A Vevő kötelessége a körülmények biztosítása, hogy a szállítók ne kockáztassák saját és mások testi épségét, illetve sérülésmentesen át tudják adni a megrendelt bútort.

Amennyiben Vevő előre kifizette a házba szállítás díját, de a körülményeket nem biztosította, abban az esetben a szállítók a helyszínen is megtagadhatják a bevitelt, ha a feladat teljesítése veszélyezteti a testi épségüket. Az erre irányuló reklamációkat nem fogadunk el, és előre utalás esetén a beviteli díj 50%-át utaljuk csak vissza.

Rendelése előtt győződjön meg arról, hogy befér-e a szobába a kiválasztott bútor. Fontos, hogy a kívánt helyre való behelyezéskor a bútor méretén kívül két szállító személy méretét is figyelembe kell venni. Továbbá nem csak a bútor számára kijelölt helynek kell megfelelő méretűnek lenni, hanem az oda vezető útnak is. Meg kell mérni a fordulókat, az ajtókat, és a folyosókat is. Ha a kiválasztott bútor nem fog beférni, akkor célszerűbb egy másik terméket választani, például egy elemes szerelhető, illetve kisebb méretű modellt.

Házba szállításkor a szállító kicsomagolja a terméket, mert csak így lehetséges az összeszerelés. Vevő a probléma és sérülésmentes átvételt is csak kicsomagolás után tudja elismerni. A csomagolóanyag elszállítását, illetve az átadás után a helyszín feltakarítását cégünk nem vállalja.

A megrendelt termékek kézbesítését bútorszállításra kiképzett szakemberek végzik. Ismerik a termékek súlyát, tisztában vannak azzal, hogyan kell sérülésmentesen akár szűk helyen elforgatva a kért helyre rakni. A bútorok egy része több darabból áll, melyeket össze kell illeszteni, esetleg az alkatrészeket összecsavarozni. A házig vagy házba szállítás szolgáltatás kiválasztása előtt Vevő mérlegelje, hogy melyik számára a megfelelő. A Díjtáblázat tartalmazza a szolgáltatások díjait.

Megrendelés leadását követően, telefonos egyeztetés közben vagy akár szállítás előtt is van lehetőség arra, hogy az eredetileg házig kért rendelést házba szállításra módosítsa a Vevő.

Házba szállítás igénylésre, a helyszínre érkezéskor azonban már csak az eredeti összeg kétszereséért van lehetőség.  A szolgáltatás igénybevételének díja nem a helyszínen, hanem a szállító jelzését követően az ügyfélszolgálaton kerül kiszámlázásra. Az elkészült számlát eljuttatjuk a Vevő részére.

Szállítóink mindent elkövetnek, hogy az előre le nem egyeztettet helyzeteket Vevő igénye szerint megoldják, de ez csak a helyszínen kölcsönös megegyezésen alapulhat, mely esetén cégünk felelősséggel nem tartozik egyik fél felé sem.

Lifttel ellátott lakásokra vonatkozó szállítás

A házba szállítás cégünknél felárral jár, függetlenül attól, hogy van-e lift a házban.

Bútor szállítására használható, nagyméretű teherliftek esetén a házba szállítás ára feleződik. Használható, nagyméretű lift az, amibe a bútor minden része befér és a szállítás időpontjában működőképes.

Ha már csak egy részével is lépcsőt kell használni, akkor a teljes kézi beviteli árat köteles Vevő kifizetni. Rendelés során a rendszer nem tud megkülönböztetni liftes vagy kézi bevitelt, így a teljes összegű, azaz kézi bevitellel végrehajtott szállításról készül számla. Ennek oka, hogy előre nem lehet meghatározni, hogy maradéktalanul teljesülhet a liftes szállítás vagy sem, ez kizárólag a helyszínen derül ki. Amennyiben a liftes szállítás megvalósult, a helyszínen készült jegyzőkönyv alapján teljesítjük az 50 százalékos visszatérítést. Ha a felvitel lifttel történik, de lifttől messzebb kell szállítani, mint 25 méter, akkor nem jár a kedvezményes visszatérítés.

 

Házba szállítás ára terméktípusonként eltérhet. (lásd Díjtáblázat)

 

Emeleti szolgáltatásnak számít:

 

  • Többszintes családi házak emeleti részére szállítás
  • Tetőtér
  • Nagy belmagasságú polgári házaknál galéria
  • Szuterén
  • Pincehelység
  • A magasföldszint, ha tíz lépcsőfoknál többet kell megtenni az ajtóig. (plusz egy emeleti díj kerül számlázásra)
  • Emeletes társasházak szintjei

 

FONTOS: Amennyiben átvételkor a termék, hiányos vagy sérült, a Vevő a kárigényét haladéktalanul köteles bejelenteni jegyzőkönyv formájában, mely hitelesítve van a megrendelő (átvevő) valamint a fuvarozó cég jelenlévő képviselője részéről egyaránt, ennek elmulasztása jogvesztéssel jár. A sérülési reklamáció csak aláírt jegyzőkönyvvel érvényesíthető, melyben pontosan le van írva a hiba jellege, oka.  Az átadás átvétel után már nem lehet garanciális problémaként kezelni a szakadást, horzsolást, törést és az egyéb külső mechanikai sérülést. 

A lifttel történő felvitel esetén is a helyszínen kell dokumentálni azt, hogy a termék befért a liftbe és ennek alapján, vagy a bevitel felét fizeti a Vevő a helyszínen, vagy ha előre utalt, akkor a bevitel felét visszautaljuk a helyszínen készült jegyzőkönyv alapján. Ha ezek a körülmények nem lettek dokumentálva, később erre irányuló reklamációt, visszafizetési igényt nem fogadunk el.

III. 3. Visszaszállítás

Cégünk nem vásárol vissza régi bútorokat, ennél fogva nem is szállít el semmilyen más bútort a Vevő lakásából. Cégünk kizárólag cseretermék esetén vállal visszaszállítást, annak a díja megegyezik a szállítási díjak táblázat eredeti, nem kedvezményes összegével. Az emeletről való lehozatal díja megegyezik az emeletre való felviteli díjakkal, amelyet a Vevő részére kiszámlázunk. Például: A helyszínen kiderül, hogy a 180 cm széles franciaágy nem fér be, de a 160 cm-es igen. Ebben az esetben az eredetileg rendelt ágyat visszaszállítjuk és helyette kiszállításra kerül a megfelelő méretű másik termék, mindez a Vevővel egyeztetett és dokumentált módon.

III. 4. Szállítási határidő

A szállítási határidő 2-4 hét, ha nincs feltüntetve másként. A 16:00 óra utáni rendelések csak másnap kerülnek feldolgozásra.

A 2-4 hét szállítási határidő egy átlagos időintervallum, de bizonyos időszakokban ez az idő változhat. Lehet hosszabb és rövidebb is. A termékek adatlapján feltüntetett határidőktől való eltérés nem kérhető számon a webáruház üzemeltetőjén, anyagi és jogi felelősségét e vonatkozásban kizárja. Természetesen a megadott határidők betartására cégünk maximálisan törekszik, de olykor kívülálló okok miatt (harmadik fél nem időbeni teljesítése, szélsőséges időjárási körülmény, közúti baleset) előfordul, hogy a megadott szállítási határidő nem tartható. Vállalkozásunk fenntartja azt a jogot, hogy egy korábban leegyeztetett szállítási időpontot egyoldalúan, de a Vevő tájékoztatása mellett módosítson.

Szállítási napjaink minden héten, munkanapokon történnek, reggel 6:00 és 21:00 óra közötti időpontokban. Hétvégén és ünnepnapokon nincs kiszállítás.

Tolna, Baranya, Somogy, Vas, Zala, Győr-Sopron, Komárom-Esztergom megyékben jellemzően a délelőtti órákban történik a szállítás.

A szállítás pontos napját minimum 1-3 munkanappal a Vevővel egyezteti az ügyfélszolgálaton dolgozó munkatárs. A szállítási napon belül a szállítás időpontját nagyon szűk intervallumban jellemzően két órában határozzuk meg. (Például: 2021. október 08. 14:00 és 16:00 között). A szállítás napja és időpontja minden esetben előre egyeztetve van a Vevővel. Szállító járműveink előre megtervezett útvonalon haladva, pontos időbeosztással, címlista szerint adják át a megrendelt termékeket.

A szállítás előre ütemezett módon történik, egy munkanapon több szállítási címre. A szállítási idő (például 4 nap vagy 4 hét) nagyban függ a szállítási időpont egyeztetésétől. Azok a vásárlók, akik leszűkítik a bútor átvétel időpontját (például: csak péntek, vagy csak 17 óra után) igényeiket nem lehet minden esetben teljesíteni. Amennyiben a Vevők alkalmazkodnak a cégünk által felkínált szállítási időponthoz, úgy sokkal hamarabb hozzájutnak a rendelt termék(ek)hez.

Cégünk minden év december 20. és január 05. közötti időszakban éves leltár, karbantartás elvégzése miatt zárva tart. Ügyfélszolgálatunk telefonhívásokat nem fogad. Megrendelések folyamatosan leadhatók, azokat rendszerünk automatikusan rögzíti, de az egyeztetések, gyártás és szállítás csak az év első munkanapján kezdődik. A megadott e-mail elérhetőségre a leveleket fogadjuk, de ezek feldolgozása is csak az első munkanapon kezdődik. A honlapunkon is közzétesszük ezt a figyelemfelhívó tájékoztatást.

 III. 5. Sikertelen kiszállítás

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben utánvétel esetén a csomag átvételének időpontjában ki tudja fizetni annak kiszámlázott összegét a szállítónak. A Vevő hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés költségei minden esetben a Vevőt terhelik. Ezen költség a Vevő felé kiszámlázásra kerül.

Házig szállítás esetén, a szállító az utánvét kifizetését megelőzően nem jogosult a bútor kicsomagolását elvégezni.

Amennyiben a Vevő egy korrekt módon (termék sérülésmentesen, egyeztetett időben a szállítási címre érkezett) teljesített rendelést a házhozszállítás során a szállítóktól nem vesz át, fenntartjuk a jogot, hogy a Vevőt a jövőben csak a megrendelt termék teljes vételárának előre történő kifizetése esetén szolgáljuk ki!

Amennyiben a bútort láthatóan hiányosan vagy sérülten kapta meg, jelezze a szállítónál, hogy a csomagot a sérülés miatt nem veszi át (tehát ezért sikertelen a kiszállítás) és kérje jegyzőkönyv felvételét.